Montaż i eksploatacja pomp ciepła

Montaż i eksploatacja pomp ciepła czyli pompy ciepła gdańsk wiednią temperaturę i ustawić urządzenie w taki sposób, aby ją zapewniło. Pamiętajmy jednak, że niewłaściwie ustawiony klimatyzator, zbyt silny nadmuch lub też zbyt duża różnica pomiędzy temperaturą p

Dodane: 14-08-2019 11:41
Montaż i eksploatacja pomp ciepła

pompy ciepła gdańsk


Korzystanie z klimatyzacji – o tym musisz pamiętać


Mogłoby się wydawać, że korzystanie z klimatyzacji nie powinno sprawiać większych trudności – w końcu wystarczy tylko wybrać odpowiednią temperaturę i ustawić urządzenie w taki sposób, aby ją zapewniło. Pamiętajmy jednak, że niewłaściwie ustawiony klimatyzator, zbyt silny nadmuch lub też zbyt duża różnica pomiędzy temperaturą pomieszczenia klimatyzowanego, a przestrzenią na zewnątrz to czynniki, które mogą przyczynić się do problemów z górnymi drogami oddechowymi. Aby więc uniknąć przeziębienia lub kataru w środku upalnego lata, należy rozsądnie regulować temperaturę i pilnować zalecanych ustawień. Pamiętajmy też o sprawdzaniu stanu technicznego klimatyzatorów, co pozwoli zweryfikować czy nie pojawiły się usterki lub nieszczelności.



Co wziąć pod uwagę kupując klimatyzator?


Klimatyzacja w domu już od jakiegoś czasu nie kojarzy się z luksusem dostępnym wyłącznie najbogatszym, ale rozwiązaniem, które pomaga przetrwać upały i zapewnia komfort niezależnie od panującej aury. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku oczywiście wybranie odpowiedniego urządzenia, które zapewni funkcjonalność, będzie działało oszczędnie, a jednocześnie skutecznie schłodzi poszczególne pomieszczenia do pożądanych temperatur. Wybierając klimatyzator należy więc upewnić się, że konkretne urządzenie spełni swoją funkcję w mieszkaniu o określonej powierzchni. Oprócz tego warto pamiętać, że niska cena często idzie w parze z równie niską jakością, dlatego lepiej jest zdecydować się na produkt sprawdzonej firmy, który dodatkowo objęty jest gwarancją.



Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

pompy ciepła gdańsk

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://o-chlodnictwie.remontdomu.bydgoszcz.pl/